Våre vilkår og betingelser varierer avhengig av om du har gjort et kjøp via nettbutikken vår eller om du har gjort et spesialtilpasset kjøp. Derfor har vi kategorisert vilkårene våre under overskriftene "Laget på bestilling" og "Nettbutikk".
Hvis du har spørsmål, kan du alltid kontakte oss via telefon eller e-post.
Ofte stilte spørsmål
Bruk FAQ-delen til å svare på de vanligste spørsmålene fra kundene dine.
Handelsbetingelser for bestilling til lag
En bindende kjøpsavtale er ikke inngått før du har mottatt en ordrebekreftelse fra CHOPAR.
Prisen som oppgis på bestillingstidspunktet er den gjeldende prisen. Alle priser inkluderer 25 % merverdiavgift med mindre annet er oppgitt.
Reservasjoner gjøres for:
- Valutakursendringer
- Force majeure
- Manglende levering
- Skatteendringer
- Utsolgte varer og trykkfeil
Ved bestillinger på DKK 20 000 eller mer forhåndsfaktureres 30 % av bestillingsbeløpet til betaling innen 5 dager. Resten av bestillingsbeløpet faktureres med 8 dagers betalingsfrist, regnet fra varens forsendelsesdato.
For bestillinger under 20 000 DKK faktureres bestillingsbeløpet med 8 dagers betalingsfrist, regnet fra den dagen varene dine blir sendt.
Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis det mot formodning skulle være feil eller mangler ved en vare, bør du selvfølgelig ta kontakt med oss. Vi vil gjøre alt vi kan for å løse reklamasjonen, og du vil som regel få varen reparert eller byttet.
Varer som er produsert på bestilling, kan som hovedregel ikke byttes. Hvis det er en feil i bestillingen, vil vi sammen med deg forsøke å finne årsaken til feilen og dermed bli enige om en løsning som er tilfredsstillende for begge parter. Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen 2 uker, anses reklamasjonen alltid for å være rettidig.
CHOPAR gir ingen garanti for glitter, steiner, paljetter, blonder, netting og lignende.
Alle våre dresser har en toleranse på +/-2 cm.
Hvis varen ikke kan repareres, må det sys en ny. Vi gjør alt vi kan for å gjøre dette raskt, men siden dette er bestillingsvarer, må det påregnes ventetid avhengig av varens type og antall. Dette forutsetter selvsagt at reklamasjonen er berettiget, og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende adferd som har forårsaket feilen.
For varer som produseres på bestilling, er leveringstiden generelt 8 uker fra bestillingsdato. Se alltid ordrebekreftelsen som du mottar fra CHOPAR.
Kjøper faktureres for gjeldende fraktpris.
Hvis du ønsker å få laget spesialdesign på enten treningsklær eller jakker, gjelder følgende regler:
1. Bestillingen må være på minst 15 stk.
2. Prisen for utvikling fastsettes når vi vet omfanget av oppgaven. Kontakt oss med dine krav for å få en pris.
3. Du har mulighet til å få sydd en prøve av designet ditt. Hvis du ønsker mer enn én sydd prøve, koster dette 700 DKK per del.
CHOPAR har eiendomsretten til den første syede prøven.
CHOPAR har rettighetene til alle modeller, inkludert spesialdesign.
Tilpasning med +/- på ben- eller ermelengde. Dette inkluderer en tilleggspris
Når det gjelder bestillingsvarer som er produsert spesielt for teamet ditt, er det ikke mulig å kansellere en vare eller redusere antall enheter. Hvis det er en lagerført vare i en lagerført farge, kan det i noen tilfeller være mulig å kansellere bestillingen, men alle kostnader som er påløpt for produksjonen av enhetene, vil bli fakturert.
Som en del av vår service kan du i samme sesong som hovedbestillingen din, etterbestille så lite som et enkelt eksemplar av den bestilte varen. For sublimeringsdrakter er imidlertid minimumsantallet 3 stykker. Bestillingen vil bli behandlet som en helt ny ordre når det gjelder leveringstid, frakt, pris osv. Produksjonsprosessen for enkeltstykker er imidlertid svært kostbar, og det må derfor påregnes en merpris på minst 20 % per stykk sammenlignet med prisen for 6 - 15 stykk. For enkelte produkttyper, for eksempel sublimerte produkter, vil tillegget være høyere. Forhør deg om priser og alternativer hos CHOPAR.
CHOPAR forbeholder seg full eiendomsrett og tilhørende rettigheter over varene frem til endelig betaling er foretatt.
Transportskader skal umiddelbart meldes til transportøren eller postvesenet. Hvis det på forhånd er avtalt med transportøren at varene kan etterlates uten kvittering, er CHOPAR ikke ansvarlig hvis varene skulle forsvinne eller bli skadet.
Hvis leveringen forhindres helt eller delvis på grunn av force majeure, fritar det CHOPAR fra ethvert ansvar. Force majeure omfatter arbeidskonflikter, krig, borgerkrig, blokader, veisperringer, transportforsinkelser, politiske uroligheter, myndighetsinngrep, mangel på drivstoff eller andre ytre omstendigheter som påvirker leveransen.
CHOPARs bistand til kjøperen eller kjøperens rådgiver med tekniske råd er kun å anse som veiledende og uten ansvar fra CHOPARs side.
CHOPARs ansatte er ikke ansvarlige for å sikre at draktenes design er i samsvar med gjeldende konkurranseregler.
CHOPAR er kun ansvarlig for skade på person eller eiendom som følge av feil eller mangler ved leverte produkter i den utstrekning ansvaret påhviler CHOPAR i henhold til ufravikelig lovgivning.
CHOPAR påtar seg imidlertid ikke ansvar for driftstap, tidstap, tapt fortjeneste eller annet indirekte tap.
CHOPAR utvikler kontinuerlig sine produkter for å være i forkant av utviklingen. Vi forbeholder oss derfor retten til å gjøre endringer i modeller, sortiment, farger og priser i våre kataloger og på våre nettsider.CHOPAR har rettighetene til alle modeller, inkludert spesialdesign.
Ofte stilte spørsmål
Bruk FAQ-delen til å svare på de vanligste spørsmålene fra kundene dine.
Vilkår og betingelser for nettbutikken
Ingen bindende kjøpsavtale er inngått før du har mottatt en ordrebekreftelse fra CHOPAR.
Prisen som oppgis på bestillingstidspunktet er den gjeldende prisen. Alle priser inkluderer 25 % merverdiavgift med mindre annet er oppgitt.
Det tas forbehold om:
- Valutakursendringer
- Force majeure
- Manglende levering
- Skatteendringer
- Utsolgte varer og trykkfeil
CHOPARs grossister og underleverandører tar forbehold om utsolgte varer og forlenget leveringstid.
Vær oppmerksom på at vi sender ordrene når de er komplette. Det betyr at dersom du har bestilt varer med en senere leveringsdato, vil ordren bli levert samlet etter denne datoen. Datoen vil fremgå av ordrebekreftelsen under varen med senere levering.
Hvis du har valgt å hente en bestilling på vår adresse, vil du motta en e-post eller SMS når bestillingen er klar for henting.
Du kan bestille og betale på nettet via:
Dankort
MobilePay
MasterCard
Visa (Visa)
Faktura (ved bestilling for en bedrift eller organisasjon)
Alle produkter hos CHOPAR er kvalitetsprodukter. Hvis det mot formodning skulle være feil eller mangler ved en vare, skal du selvfølgelig ta kontakt med oss. Vi vil gjøre alt vi kan for å løse reklamasjonen, og du vil som regel få varen reparert eller byttet.
Hvis du ønsker å returnere varen på grunn av reklamasjon eller feil ved leveringen, ber vi deg fylle ut og legge ved vårt returskjema sammen med varen. Varer som returneres mot postoppkrav eller sendes uten porto, vil bli avvist av CHOPAR med mindre det foreligger en avtale om dette. Se returmerknad nedenfor.
I henhold til den danske kjøpsloven har du 2 års reklamasjonsrett. Som utgangspunkt skal du få varen reparert hvis varen har en synlig fabrikkdefekt. Hvis varen ikke kan repareres, byttes den til en ny vare av samme størrelse og modell. Dette forutsetter selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget, og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende adferd som har forårsaket feilen.
CHOPAR gir ingen garanti for glitter, steiner, blonder, nett og lignende.
Alle våre dresser har en toleranse på +/-2 cm.
Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Hvis du reklamerer innen 30 dager, anses reklamasjonen alltid å være rettidig.
CHOPAR tilbyr 30 dagers full angrerett fra den dagen du mottar varen. Varen må selvfølgelig returneres ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Varer med flekker eller lukt (f.eks. røyk) vil ikke bli returnert.VIKTIG: Varer kan bare returneres hvis alle etiketter er intakte og fortsatt sitter på varen. Dette sikrer at du som kunde alltid mottar et ubrukt produkt.Det er kjøperens ansvar og kostnad å returnere en vare. Alle returnerte produkter må være forsvarlig emballert.
Ved bruk av vedlagte returetikett vil 49 kr automatisk bli trukket fra din refusjon. Pengene blir automatisk tilbakeført til kortet som ble brukt til å betale med. Hvis du ønsker en eller flere varer i en annen størrelse, må disse bestilles på en ny ordre i nettbutikken.
Returer som sendes til en pakkeshop godtas ikke - returpakken må sendes til vår adresse med mindre annet er oppgitt på den vedlagte returseddelen.
Varer med påført logo/trykk tas som hovedregel ikke i retur. Dette kan være plagg med klubbspesifikke logoer eller plagg med eventlogoer.
Dette er viktig: Husk å fylle ut returskjemaet.
Pakker som ikke hentes ut, refunderes til samme konto som betalingen ble gjort fra. Et ekspedisjonsgebyr på DKK 100 belastes for pakker som ikke hentes ut.
Ved nettbutikkbestillinger av lagervarer sendes varene innen 1-2 dager, med mindre annet er oppgitt.
Ettersom vi i CHOPAR selger utvalgte bestillingsvarer, kan disse ha lengre leveringstid. Dette vil være merket på produktet.
Kjøperen vil bli fakturert for gjeldende fraktpris.
Hvis du har valgt å hente en bestilling på vår adresse, vil du motta en e-post eller tekstmelding når bestillingen er klar for henting.
CHOPAR forbeholder seg full eiendomsrett og tilhørende rettigheter over varene frem til endelig betaling er foretatt.
Transportskader skal umiddelbart meldes til transportøren eller postvesenet. Hvis det på forhånd er avtalt med transportøren at varene kan etterlates uten kvittering, er CHOPAR ikke ansvarlig hvis varene skulle forsvinne eller bli skadet.
Hvis leveringen forhindres helt eller delvis på grunn av force majeure, fritar det CHOPAR fra ethvert ansvar. Force majeure omfatter arbeidskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, blokader, stengninger, politiske uroligheter, myndighetsinngrep, mangel på drivstoff, naturkatastrofer eller andre ytre omstendigheter som påvirker leveransen.
CHOPARs bistand til kjøperen eller kjøperens rådgiver med tekniske råd er kun å anse som veiledende og uten ansvar for CHOPAR.
For skade på person eller eiendom som følge av mangler eller feil i leverte produkter, er CHOPAR kun ansvarlig i den utstrekning ansvaret er pålagt CHOPAR i henhold til ufravikelig lov.
CHOPAR påtar seg imidlertid intet ansvar for driftstap, tidstap, tapt fortjeneste eller annet indirekte tap.
CHOPAR utvikler kontinuerlig sine produkter for å være i forkant av utviklingen. Vi forbeholder oss derfor retten til å gjøre endringer i modeller, sortiment, farger og priser i våre kataloger og på våre nettsider.
Personopplysninger brukes kun i forbindelse med en bestilling. CHOPAR behandler alle personopplysninger 100 % konfidensielt og i henhold til personopplysningsloven. Kredittkortinformasjon sendes kryptert til PBS med en SSL-forbindelse (Secure Socket Layer) Du kan sjekke om du sender fra et sikkert nettsted ved å se etter en hengelås nederst i nettleseren din.
Mangler