Kjøpsbetingelser – Webshop varer

1.Kjøp hos CHOPAR

Det er ikke inngått en bindende kjøpsavtale, før du har motatt en ordrebekreftelse fra CHOPAR

2.Pris

Den angitte pris ved bestillingstidspunktet er den gjeldende pris. Alle priser er inkl. 25 % moms og NOK, hvor det ikke opplyses om annet.

Det tas forbehold for:
-Valutaendringer
-Force majeure
-Leveringssvikt
-Avgiftsendringer
-Utsolgte varer og trykkfeil.

3.Levering

Det tas forbehold om utsolgte varer og utsatt leveringstid hos CHOPAR sine grossister og underleverandører.

4.Betaling

Du kan bestille og betale online via:

Dankort (1,45 DKK)
Visa Dankort (1,45 DKK)
Visa utland (3,75 %)
MasterCard Danmark (1,75 %)
MasterCard utland (3,75 %)
Visa Electron (1,25 %)
Faktura (39 DKK)
PayPal (3,6 %)

Ved bruk av betalingsmulighetene medfølger det er kortgebyr som belastes av PBS, PayEx eller PayPal. Dette gebyret er angitt i parentesen. Betales det med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk og du har muligheten for å avvise en betaling, når du mottar betalingsoversikten din. Du har ingen selvrisiko i tilfelle ditt kort blir misbrukt i en internettbutikk som benytter SSL (Secure Socket Layer). Beløpet blir hevet fra din konto den dagen vi sender varen din.

5.Reklamasjoner – webshop

Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis det skulle være en feil eller mangel ved en vare, skal du naturligvis kontakte oss. Vi vil gjøre alt for å hjelpe deg med reklamasjonen, og du vil som utgangspunkt få reparert eller byttet varen.

Ønsker du å returnere varen pga. reklamasjon eller feillevering, ber vi deg utfylle og sende med returseddel som står nedenfor sammen med varen din. Varer som returneres på postoppkrav, eller sendes uten porto vil ikke bli mottatt av CHOPAR med mindre det foreligger en avtale om dette. Se returseddel nedenfor.
Du har iht. kjøpsloven, 2 års reklamasjonsrett. Du vil i utgangspunktet få reparert varen hvis varen er påført synlig fabrikasjonsfeil. Kan varen ikke repareres vil den bli byttet til en ny vare i samme størrelse og modell.  Dette forutsetter selvfølgelig at reklamasjonen er gyldig og at mangler ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annet skadeforvoldende atferd.
Du skal reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Reklamerer du innen 2 uker anses reklamasjonen alltid for å være innen fristen.

Det er nå mulig å klage via det europeiske felles klager system ODR.
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

6.Returrett

CHOPAR tilbyr 14 dagers full returrett, gjeldende fra den dagen du mottar varen. Varen returneres ubrukt og i samme stand som ved mottakelse. VIKTIG: Varen byttes kun hvis alle prisetiketter er intakte og forsatt sitter på varen. Dette sikrer deg som kunde at du alltid mottar en vare som er ubrukt.

Det er kjøper som har ansvaret for å betale omkostninger ved en retur av en vare. Alle produkter som returneres skal være forsvarlig innpakket.

Uavhentede pakker refunderes til samme konto som betalingen ble utført fra. Det påløper et ekspedisjonsgebyr på 100NOK. for uavhentede pakker


7.Bytting av vare

Ønsker du å bytte en vare til en annen størrelse eller farge, skal du returnere varen og lage en ny ordre via webshoppen. Når vi mottar returvaren overføres pengene til din konto innenfor 5 arbeidsdager. Dette sikrer at den ønskete størrelse/farge ikke blir utsolgt i mellomtiden. Varer som returneres på postoppkrav, eller sendes uten porto nekter CHOPAR SPORT å motta.


VIKTIG: Husk å utfylle returseddel.

8.Leveringsbetingelser

Ved webshop bestillinger av lagervarer blir varene sendt innenfor 1-2 virkedager, såfremst varen er på lager. Hvis varen er utsolgt eller under produksjon vil det bli opplyst forventet leveringstid.

Kjøper faktureres for den aktuelle fraktpris.

9.Eiendomsrett

CHOPAR forbeholder seg full eiendomsrett med de tilhørende rettigheter over varen inntil endelig betaling er fullført.

10.Transportskader

Transportskader skal omgående meldes til fraktselskapet eller posten. Er det avtalt på forhånd med transportselskapet at varen leveres uten kvittering, er CHOPAR uten ansvar hvis varen skulle forsvinne eller bli skadet.

11.Force majeure

Blir leveringen forhindret eller delvis forhindret pga. force majeure, fritar det CHOPAR for ethvert ansvar. Under force majeure tilhører bl.a. arbeidskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, avsperringer, politiske uroligheter, mangel på drivmidler, eller andre ytre omstendigheter som påvirker levering.

12.Rådgivingsansvar

CHOPAR sin bistand til kjøper eller kjøpers rådgiver med teknisk rådgivning, betraktes alene som retningsgivende og uten ansvar av CHOPAR.

13.Produktansvar

Ved skade på person eller gjenstand, som et følge av mangel eller feil ved leverte produkter, tar ikke CHOPAR ansvar utover lovpålagt ansvar.

CHOPAR påtar seg ikke i noen tilfeller ansvar for driftstap, tidstap, fortjenestetap, eller annet indirekte tap.  

14.Produkter

CHOPAR utvikler stadig nye produkter for å være i forkant med utviklingen. Derfor tas det forbehold for endring av modeller, sortiment, farger og priser som er i våre kataloger og hjemmeside.

15.Sikkerhet

Personopplysninger brukes utelukkende i forbindelse med en ordre. CHOPAR behandler alle personopplysninger med 100 % fortrolighet, og i overensstemmelse med persondataloven. Kredittkortopplysninger sendes kryptert til PBS med en SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Du kan kontrollere om du sender fra en sikker hjemmeside ved å se etter en hengelås nederst i browseren.

16. Persondatapolitik

16.1 Når du gir samtykke til CHOPAR i forbindelse med påmelding til vårt nyhetsbrev, gir du tillatelse til følgende:
  • At CHOPAR kan sende markedsføringsmateriale (tilbud, kampanjer, produktnyheter, events) til mottakeren via e-post.
  • At CHOPAR kan sende informasjon (frister for bestillinger til lag, nyheter vedrørende selskapet) via e-post.
  • At CHOPAR kan bruke dine opplysninger til å målrette relevant markedsføringsmateriale mot deg via eksterne plattformer, inkludert Meta og Google.
16.2 Det gis samtykke til å motta nyhetsbrev ca. 1 gang i uken.
16.3 Mottakere av nyhetsbrevet kan når som helst trekke tilbake dette samtykket.
16.4 CHOPAR er behandlingsansvarlig for samtykkegivers data, og disse vil ikke på noen måte bli delt med en tredjepart. (Les mer om dette under: Retningslinjer for personvern)